پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
دانلود سریال ویلای من
نوشته شده در یک شنبه 29 ارديبهشت 1392
بازدید : 375
نویسنده : سجادرشیدی



مهمترین اشتباهات رژیم های لاغری
نوشته شده در یک شنبه 1 ارديبهشت 1392
بازدید : 753
نویسنده : سجادرشیدی

 

نکته منفی خوردن غذا در شب این است که ممکن است دچار مشکلی به نام بازگشت اسید شوید که در این صورت دچار سوزش سر دل خواهید شد.
مهر: محققان فهرستی از رایجترین اشتباهات را در رژیم های لاغری تهیه و اعلام کردند که برای موفقیت در برنامه کاهش وزن نباید توسط برخی اشتباهات از مسیر کاهش وزن منحرف شد.

اولین و رایجترین اشتباهی که افراد در برنامه کاهش وزن خود مرتکب می شوند محاسبه غلط کالری مصرفی در برنامه رژیم غذایی است.

بدترین روش برای شروع رژیم غذایی کاهش ناگهانی میزان کربوهیدرات و در نتیجه از دست دادن مایع زیادی از بدن می باشد. کاهش مایعات به میزان مایعات دریافتی بستگی ندارد بلکه مستقیماً به توانایی بدن در نگهداری مایعات ارتباط دارد.
 
در این برنامه ها چربی بدن کاهش نمی یابد بلکه

:: موضوعات مرتبط: جدیدترین درمان شلی وافتادگی پوست , حريره بادام شاه كليد درمان سرفه هاي مداوم , چند نکته مهم , عمومی , 40مورد از کم هزینه ترین لذتهای دنیا , عطاري خانواده , ده غذای چربی سوز برای کاهش وزن! , ,
:: برچسب‌ها: مهمترین اشتباهات رژیم های لاغری ,



مهم ترین اشتباهات رژیم لاغری
نوشته شده در یک شنبه 8 ارديبهشت 1392
بازدید : 226
نویسنده : سجادرشیدی
محققان فهرستی از رایجترین اشتباهات را در رژیم‌های لاغری تهیه و اعلام كردند كه برای موفقیت در برنامه كاهش وزن نباید توسط برخی اشتباهات از مسیر كاهش وزن منحرف شد.
اولین و رایجترین اشتباهی كه افراد در برنامه كاهش وزن خود مرتكب می‌شوند محاسبه غلط كالری مصرفی در برنامه رژیم غذایی است.بدترین روش برای شروع رژیم غذایی كاهش ناگهانی میزان كربوهیدرات و در نتیجه از دست دادن مایع زیادی از بدن می‌باشد.

كاهش مایعات به میزان مایعات دریافتی بستگی ندارد بلكه مستقیماً به توانایی بدن در نگهداری مایعات ارتباط دارد.در این برنامه‌ها چربی بدن كاهش نمی‌یابد بلكه در واقع تنها پروتئین از دست می‌رود كه برای كلیه‌ها بسیار خطرناك است. هنگامی كه این نوع رژیمها موقتا قطع شوند فرد مجدداً با افزایش وزن به صورت چربی مواجه می‌شود و اغلب میبینیم كه فرد حتی چاقتر از زمان قبل از رژیم شده است.هرچه شب هنگام بخورید به چربی مبدل می‌شود، فرقی ندارد چه ساعتی غذا بخورید.

 میزان كل كالری روزانه در برابر تعداد كالری كه می‌سوزانید تعیین كننده كاهش یا افزایش وزن است. بدن شما كالری شب یا روز را تشخیص نمی‌دهد. تنها میزان كالریها دریك روز مطرح است.نكته منفی خوردن غذا در شب این است كه ممكن است دچار مشكلی به نام بازگشت اسید شوید كه در این صورت دچار سوزش سر دل خواهید شد.برخی غذاها می‌توانند كالریها را بسوزانند، بعضی از غذاها، كمی بیشتر از سایر غذاها برای هضم انرژی لازم دارند.آرام غذا خوردن و جویدن غذا باعث تنظیم مركز كنترل اشتهای مغز می‌شود. بنابراین آنچه كه خورده اید اشتهایتان را كم می‌كند و با غذای كمتر زودتر سیر می‌شوید. غذا خوردن سریع خود به خود چاق نمی‌كند ولی از آنجایی كه افرادی كه سریع غذا می‌خوردند به مكانیزم تنظیم اشتهایشان زمان كافی نمی‌دهند تا كار كند آنگاه بیشتر از میزان لازم غذا می‌خورند.پروتئینها و كربوهیدراتها بدون توجه به منبع آنها، در هر گرم 4 كالری دارند. چربی نیز در هر گرم 9 كالری دارد، یعنی بیشتر از دو برابر پروتئین و كربوهیدرات. گوشت نه تنها در هر گرم چهار كالری دارد بلكه هر گرم چربی گوشت 9 كالری دارد.

هرچه میزان چربی گوشت بیشتر باشد كالری آن نیز بیشتر خواهد شد و چون مصرف كالری زیاد باعث افزایش ذخیره سازی چربی می‌شود، در نتیجه خوردن گوشت نه تنها باعث افزایش وزن می‌شود، بلكه بیشتر آن را به صورت چربی ذخیره می‌كند.مكملهای ویتامینی تمام احتیاجات بدن شما از جمله پروتئین، كربوهیدرات، املاح، اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب مورد نیاز را برآورده نمی‌كند، بلكه این باور غلط در مورد تغذیه و رژیم است.بسیاری از افرادی كه دارای رژیم كم كالری به همراه مكملهای غذایی پروتئینی و ویتامینی هستند دچار مشكلاتی شده اند كه به علت عدم توانایی بدن جهت تنظیم متابولیسم بوده است مخصوصاً كلیه‌ها و كبد كه نمی‌توانند به این نوع رژیم سازگار شوند.مهم نیست كه چه زمانی از 24 ساعت كالری مصرف می‌كنید، نتیجه نهایی یكی است. فرمول پایه این است كالری مصرفی در برابر كالری كه می‌سوزانید.اگر در روز سه بار و هر بار چهارصد كالری بخورید یا 1200 كالری را در یك وعده مصرف كنید، بدن شما این تفاوت را درك نمی‌كند. ولی فراموش نكنید حذف وعده غذایی راه مناسبی برای رژیم موفق نیست زیرا اشتهای شما را بیش از حد تحریك می‌كند و نه تنها شما ناهار یا شام زیادتری می‌خورید بلكه در طول روز هم از انواع میان وعدهها مصرف می‌كنید.برخلاف تصور، گرسنه ماندن باعث می‌شود وزن بدن به دلیل ذخیره سازی چربی افزایش یابد.اگر هدفتان از گرسنگی كشیدن كاهش وزن است باید در برنامه رژیمی خود تجدیدنظر كنید.

به جای گرسنگی یك برنامه مناسب ورزشی برای خود تعیین كرده و بیشتر به باشگاه بروید. از میوه جات، سبزیجات، حبوبات، گوشتهای كم چرب و ماهی استفاده كنید. سعی كنید چهار یا پنج بار در هفته طبق یك برنامه منظم ورزش كنید.ننوشیدن مقدار كافی آب در طول روز متابولیسم و سوخت و ساز بدن را كند كرده و ممكن است باعث اضافه وزن نیز بشود. آب ماده‌ای ضروری برای فعالیتهای متابولیك بدن، از جمله سوزاندن كالری محسوب می‌شود. خوردن آب به جای انواع نوشابه نیز بسیار مناسب است. نوشابه‌ها معمولاً زودتر احساس تشنگی را نسبت به آب از بین می‌برند و دارای كالریهای بی ارزش بوده و باعث می‌شوند بعد از 30 دقیقه مجدداً احساس گرسنگی نمایید.


همچنین خوردن تنقلات هنگام گرسنگی باعث ایجاد عادتهای غذایی ناسالم می‌شود.

:: موضوعات مرتبط: مهم ترین اشتباهات رژیم لاغری , ,
:: برچسب‌ها: مهم ترین اشتباهات رژیم لاغری ,



صابون ، شامپو بدن یا ژل حمام ، کدام یک بهتر است ؟
نوشته شده در یک شنبه 4 ارديبهشت 1392
بازدید : 588
نویسنده : سجادرشیدی
 
صابون ، شامپو بدن یا ژل حمام ، کدام یک بهتر است ؟


سلامت نیوز: انتخاب بهترین شوینده برای بدن به نوع پوست و سلیقه ی شخصی شما بستگی دارد.

نکاتی برای مراقبت از انواع پوست

فرض کنید که در داروخانه ایستاده اید و باید بین صابون ، شامپو بدن و ژل حمام یک محصول را انتخاب کنید ، این انتخابی بسیار سخت خواهد بود. سوال این است که چگونه می توانید بهترین صابون را برای پوست خود، انتخاب کنید.

جِیمی میلر، استادیار پزشکی در بخش پوست ، می گوید : آنچه می خرید بیش از هرچیز به این بستگی دارد که شما چه نوعی از محصولات را می پسندید ، البته استثنا نیز وجود دارد.

:: موضوعات مرتبط: بزشکی و علوم پزشکی , عمومی , بون ، شامپو بدن یا ژل حمام ، کدام یک بهتر است ؟ بیشتر: سلامت نیوز (تندرستی): آموزش:صابون ، شامپو بدن یا ژل حمام ، کدام یک بهتر است ؟::. , گوگل , ,
:: برچسب‌ها: صابون , شامپو بدن یا ژل حمام , کدام یک بهتر است ؟ ,



نکات مهم بدن‌سازی
نوشته شده در یک شنبه 1 ارديبهشت 1392
بازدید : 341
نویسنده : سجادرشیدی
نکات مهم بدن‌سازی


نکات مهم بدن‌سازی

توجه به چند نکته اساسی برای بدن‌سازان مبتدی موجب نتیجه ‌گرفتن بهتر آنان در این رشته ورزشی می‌شود. به این نکات توجه کنید.

 

● مقدمات بدن‌سازی

 

▪ تعدادی دمبل و میز بدن‌سازی در منزل داشته باشید تا چنانچه نتوانستید در باشگاه تمرین کنید، رشد شما متوقف نشود.

 

▪ فراموش نکنید که بهترین اوقات بدن‌ساز زمانی است که در یک باشگاه تمرین می‌کند.

 

▪ پیش از روانه شدن به باشگاه، از برنامه تمرینی آگاهی داشته باشید.

 

● اصول صحیح تمرین

 

▪ از تمرینات قسمت بندی شده روی عضلات استفاده کنید تا بیشترین تأثیر را بگیرید.

 

▪ سعی کنید از برنامه‌های تمرینی متنوع استفاده کنید.

 

▪ از تمرینات جایگزین به جای انجام تمرینات یکنواخت روی هر عضله استفاده کنید.

 

▪ پیش از تمرین بدن را به صورت مطلوب گرم کنید.

 

▪ شدت تمرین رابیش از حد بالا نبرید.

 

▪ قسمت‌های گوناگون بدن را هماهنگ و به طور کامل تمرین دهید.

 

▪ سعی کنید نقاط قوت بدن خود را به اوج برسانید.

 

▪ در رفع نقاط ضعف بدن نیز اهتمام لازم را بورزید.

 

▪ در کاهش دادن چربی بدن با تمرینات هوازی تلاش کنید.

 

▪ تقریبا در هرچهار تا شش هفته سیستم تمرینی را تغییر دهید.

 

● تقویت قلب و عروق

 

▪ همان‌طور که عضلات اسکلتی را تقویت می‌کنید، سعی کنید عضلات قلب را نیز با انجام تمرینات قلبی عروقی و هوازی تقویت کنید.

 

▪ تقویت سیستم قلبی عروقی یکی از راه‌های جلوگیری از فلات یا استپ عضلانی است.


:: موضوعات مرتبط: عمومی , 6نکته برای آقایان , 10 عجوبه , 40مورد از کم هزینه ترین لذتهای دنیا , نکات مهم بدن‌سازی , ,



بدنسازی
نوشته شده در یک شنبه 1 ارديبهشت 1392
بازدید : 410
نویسنده : سجادرشیدی

دوستان عزیز اگر نکاتی را که در قسمت اهداف بدنسازی بود دیدید و حاضر شدید که در شاخه ی مورد علاقه ی خود ورزش بدنسازی را اغاز کنید باید نکاتی را رعایت و دقیقا اجرا نمائید . ;

 

 

 

یک : تغذیه

دو : نرمش و حرکات ایروبیک

سه : تمرین وحرکات اجرائی

چهار : حرکات اخر تمرین

 این 4 مورد اصول کار ورزش بدنسازی است

اما در کنار این 4 مورد قوانین دیگری هم وجود دارد که ما در این بخش به این قوانین می پردازیم و4 مورد نام برده شده هر کدام به طور جداگانه و کامل در قسمت مخصوص درج شده در عنوان توضیح داده شده .


:: موضوعات مرتبط: نکات مهم در مورد بدنسازی , ,
:: برچسب‌ها: بدنسازی ,



آشنایی با 5 پدیده عجیب خواب!؟
نوشته شده در یک شنبه 3 ارديبهشت 1392
بازدید : 317
نویسنده : سجادرشیدی
همه این رفتارها تحت رده کلی "پاراسومنیاهای غیر REM قرار می‌دهند. بیماران بدون لباس در بیرون از خانه راه می‌روند، غذا می‌پزند، دوش می‌گیرند، برای رفتن به سرکار آماده می‌شوند، و در تمام این اوقات در خواب عمیق باقی می‌مانند.

زمانی که در خواب به سر می‌بریم؛ مانند سایر زمان‌های زندگی، پدیده‌های عجیب و خاصی وجود دارند که در اینجا به پنج پدیده عجیب که ممکن است در حین خوابیدن شما رخ دهد می‌پردازیم:



فلج خواب:

 

 

بدن‌های ما در حین خواب با حرکت آهسته چشم یا خواب REM اساسا در حالتی شبیه به فلج قرار دارد (در غیر اینصورت ما شروع به اجرا کردن رویاهای‌مان می‌کردیم). اما پنج درصد از جمعیت هستند که به طور گاهگاهی هنگامی که به خواب REM فرو می‌روند یا از آن بیرون می‌آیند، دچار این حالت فلجی می‌شوند. در نتیجه بدن‌های این افراد در حالیکه هنوز ذهن‌شان عمدتا هشیار است، فلج می‌‌شود. این وضعیت به خصوص از این لحاظ ناراحت‌‌کننده است که فلج خواب اغلب با "رویاهای بیداری" (waking dreams) همراه است.

 

 


رویاهای بیداری:


:: موضوعات مرتبط: آشنایی با 5 پدیده عجیب خواب!؟ , ,
:: برچسب‌ها: آشنایی با 5 پدیده عجیب خواب!؟ ,



نواع گلودرد/علائم و عوارض گلو درد چیست؟
نوشته شده در یک شنبه 2 ارديبهشت 1392
بازدید : 223
نویسنده : سجادرشیدی

انواع گلودرد/علائم و عوارض گلو درد چیست؟

 


انواع گلودرد/علائم و عوارض گلو درد چیست؟

گلودرد یکی از شایع ترین دلایلی است که بیماران آن به متخصصان گوش و حلق و بینی مراجعه می کنند. گلو درد غالبا به دلیل عفونت مستقیم حلق به وسیله ویروس ها یا باکتری ها ایجاد می شود، اما دلایل دیگری مثل رفلاکس معده، ترشحات مزمن پشت حلق، سرفه های مزمن، حساسیت و کشیدن سیگار نیز می توانند باعث گلودرد شوند. در این نوشتار تمرکز بحث ما درباره گلودردهای باکتریایی و ویروسی است. این گونه گلودرد ها اغلب در اواخر زمستان و اوایل بهار شایع تر هستند. راه انتقال گلودرد باکتریایی و ویروسی غالبا از طریق تماس با دست و ترشحات بینی فرد مبتلا است.


● گلودردهای ویروسی
گلودرد ویروسی شایع ترین علت گلودرد است که علائم آن شامل علائم سرماخوردگی، کونژکتیویت، خستگی یا کوفتگی عضلانی، گرفتگی صدا و تب خفیف است. در بچه ها ممکن است علائم دیگری مثل تهوع، استفراغ، دردهای شکمی و اسهال نیز دیده شود. یکی از انواع گلودردهای ویروسی بیماری منونوکلئوزیس عفونی است که بیشتر در افراد ۱۵ تا ۳۰ ساله دیده می شود. علائم بالینی آن شامل تب، گلودرد، وجود ترشحات فراوان روی لوزه ها، بزرگ شدن غده های لنفاوی گردن و گاهی بزرگی کبد و طحال است. ۹۰ درصد مبتلایان به منونوکلئوزیس عفونی که با آمپی سیلین یا آموکسی سیلین درمان می شوند، دچار بثورات پوستی به شکل بروز قرمزی های پراکنده در سطح پوستشان می شوند. درمان گلودردهای ویروسی مثل سایر بیماری های ویروسی، درمانی علامتی است که شامل استراحت کردن و استفاده از مسکن ها و تب برهاست. آنتی بیوتیک ها بر گلودردهای ویروسی تاثیری ندارد.

 


● گلودرد های باکتریایی
مبتلایان به گلودرد باکتریایی معمولا علائم بیماری ویروسی مثل آبریزش بینی، سرفه یا کونژکتیویت را ندارند. شایع ترین باکتری که باعث گلودرد می شود، استرپتوکوک است. علائم آن شامل قرمزی و تورم حلق و وجود ترشحات چرکی بر روی لوزه هاست. اگر گلودرد باکتریایی درمان نشود، معمولا در عرض ۷ تا ۱۰ روز بهبود می یابد. درمان با آنتی بیوتیک باعث می شود که این مدت به ۲۴ ساعت کاهش یابد و آنتی بیوتیک از اکثر عوارض گلودردهای استرپتوکوکی جلوگیری می کند.

 


● عوارض گلودردهای استرپتوکوکی
عوارض ناشی از گلودرد استرپتوکوکی خیلی کمتر از آن چیزی است که تصور می شود. از این عوارض می توان از تب روماتیسمی، آبسه دور لوزه ( پری تونسیلار) و گلومرولونفریت نام برد.
آبسه دور لوزه در کمتر از یک درصد کسانی که بعد از گلو درد استرپتوکوکی از آنتی بیوتیک استفاده کرده اند دیده می شود. فرد مبتلا به آبسه دور لوزه ظاهر بدحالی دارد، حالت حرف زدنش مثل حالتی است که سیب زمینی داغ در گلویش گیر کرده باشد، اطراف لوزه متورم است و زبان کوچک به سمت مقابل رانده شده است. سونوگرافی داخل دهانی روش تشخیصی مناسبی برای آبسه دور لوزه است. درمان آن آنتی بیوتیک وریدی و تخلیه کردن آبسه به روش جراحی است. تب روماتیسمی یکی دیگر از عوارض نادر بعد از گلودردهای استرپتوکوکی است. در بیماری که به دنبال گلودرد چرکی دچار درد و تورم مفاصل، ندول های زیر پوستی و صداهای اضافی قلبی می شود باید به تب روماتیسمی فکر کرد.

 

دکتر محمدحسن عامری
متخصص گوش، حلق و بینی

 

:: موضوعات مرتبط: انواع گلودرد/علائم و عوارض گلو درد چیست؟ , ,
:: برچسب‌ها: نواع گلودرد/علائم و عوارض گلو درد چیست؟ ,



دانستنی های مهم درباره تپش قلب
نوشته شده در یک شنبه 1 ارديبهشت 1392
بازدید : 346
نویسنده : سجادرشیدی

دانستنی های مهم درباره تپش قلب

● ضربان قلب تند به چه ضربانی اطلاق می شود؟

ضربان قلب تند یا سریع به ضربانی گفته می شود که سریعتر از حد نرمال بتپد. ضربان قلب نرمال بین ۶۰ تا ۱۰۰ ضربه در دقیقه است. تندی ضربان قلب به سرعتی بالاتر از ۱۰۰ تپش در دقیقه اطلاق می شود.

وقتی ورزش می کنید یا فعالیت دیگری انجام می دهید، قلب شما به طور طبیعی سریعتر خواهد تپید. این مسئله باعث می شود قلبتان خون را در سراسر بدن پمپاژ کند تا اکسیژن لازم را به بافت های بدن برساند.

وقتی می ترسید یا احساساتی مثل اضطراب و استرس را تجربه می کنید هم ضربان قلبتان بالاتر می رود.

کسانیکه می توانند ضربان قلب خود را حس کنند احتمالاً دچار تپش قلب هستند. این مشکل می تواند به خاطر استرس، اضطراب، یا مصرف برخی داروها یا می تواند نشانه یک مشکل جدی قلبی باشد. اگر شما هم تپش قلب دارید، حتماً باید این مسئله را با پزشک خود درمیان بگذارید.

تندی ضربان قلب می تواند دلایل دیگری هم داشته باشد که عبارتند از:

▪ عفونت ریوی مثل سینه پهلو یا ذات الریه

▪ عفونت خونی که می تواند منجر به تب شود

▪ کم خونی

▪ پایین بودن فشار خون

▪ بی آبی بدن

▪ مصرف الکل یا کافئین

▪ داروهای ضد اشتها

▪ اختلالات تیروئید

▪ اختلالات قلبی مثل بی نظمی ضربان قلب

● علائم:


:: موضوعات مرتبط: دانستنی های مهم درباره تپش قلب , ,
:: برچسب‌ها: دانستنی های مهم درباره تپش قلب ,